Klantenservice

Algemeen

Het bestellen van fietsen en specifieke (systeem-) onderdelen is voorbehouden aan dealers en gebruikers van een elektrische fiets van RAP. Accu’s, laders en aanverwante producten zijn generiek en door iedereen te bestellen. Bent u gebruiker van een RAP elektrische fiets en wenst u een specifiek onderdeel voor uw fiets te bestellen stuur ons dan een email.

Verder op deze pagina vindt u het antwoord op vragen betreffende de wijze van bestellen & betalen, het leveren, verzenden, retouren en de garantie.  Ook vindt u informatie over het gebruik en beheer van uw accu. Mocht u niet het antwoord op uw vraag vinden neem dan contact met ons op via het mailadres info@traprap.nl. Wij doen ons best om uw vraag nog dezelfde dag te beantwoorden. 

Contactgegevens

Openingstijden

Op werkdagen van 09.00 – 17.00 (zaterdag gesloten).
Bereikbaar via telefoon, e-mail en Whatsapp.

Liever persoonlijk bezoeken? Graag maken wij een afspraak met u.

CONTACTGEGEVENS

Kantoor:
Charles Stulemeijerweg 5
5026 RS Tilburg

Tel                  : 013 2032048
Mail                : info@traprap.nl
                        : retour@rap-webshop.nl
Whatsapp     : (groene button onderaan elke pagina)

Veelgestelde vragen

U kunt het gewenste product bestellen door binnen de webshop het product te selecteren en de bestelprocedure verder te doorlopen tot en met de betaling. Eventueel kunt u een account aanmaken, maar dat is niet noodzakelijk. Nadat de bestelling is geplaatst ontvangt u hiervan per mail een bevestiging. 

Bij de productbeschrijving wordt de beschikbaarheid aangegeven.

Voor het wijzigen of annuleren van uw bestelling neemt u zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Als het product nog niet is verstuurd, zullen wij de verzending stop zetten en het geld aan u terugstorten. Is de bestelling wel reeds verstuurd, dan treed de procedure onder retourneren in werking. U vindt deze verder in deze FAQ.

Neemt u in dit geval contact met ons op. Wij begeleiden u graag bij het bestellen via de webshop of zullen anders een andere manier van bestellen met u overleggen.

Klanten uit Nederland kunnen betalen met Ideal, creditcard Paypal of (voor bestellingen vanaf € 100,-) via Klarna achteraf. Voor klanten uit België gelden de zelfde mogelijkheden alleen komt voor Ideal het Belgische Bankcontact in de plaats. Met dealers worden afzonderlijk betaalafspraken gemaakt.

Nee, deze service is alleen aan dealers voorbehouden. Als geregistreerd fietsenmaker/ rijwielhandel krijgt u bij ons wel handelskorting. Vraag naar de voorwaarden via de klantenservice.

U ontvangt per mail een bevestiging van u bestelling bij ons. In het geval u betaald heeft met Ideal of bankcontact wordt het bedrag ook vrijwel direct van uw bankrekening afgeschreven. Ook hiermee kunt u controleren of de bestelling is gelukt.  Als u met creditcard heeft betaald of u betaalt achteraf met Klarna dan ontvangt u per mail een bestelbevestiging waarop deze betaalwijze is vermeld. Heeft u geen bevestiging per mail ontvangen of de betaling per Ideal/ Bankcontact wordt niet afgeschreven, neem dan contact met ons op.

Als u van ons een code heeft ontvangen, bijvoorbeeld voor een actie, dan kunt u deze verzilveren door deze in te voeren in het vakje couponcode in de winkelmand. Als u vervolgens klikt op “waardebon toepassen” wordt de overeengekomen korting met de aankoopprijs verrekend.

Zodra wij de bestelling van u retour hebben ontvangen controleren wij de inhoud van u zending. Als alles in orde is wordt de opdracht tot terugbetaling aangemaakt. Het streven is om uiterlijk binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retour ontvangen producten het geld aan u teruggestort te hebben. Heeft u het geld niet binnen 5 werkdagen na het retour zenden van de producten van ons ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Vergeet hierbij niet uw naam en origineel bestelnummer te vermelden alsmede de gegevens betreffende de verzendbevestiging. 

Wij leveren uw bestelling met PostNL of met onze eigen bezorgdienst. Levering geschiedt op het door u opgegeven adres. Wij bieden nog niet de mogelijkheid om uw bestelling bij een afhaalpunt op te halen.

Bestellingen vanaf € 100 en meer worden gratis verzonden. Onder de € 100,- betaalt u voor verzending binnen Nederland € 6,95 en voor zendingen naar België € 8,95.

RAP levert in principe alles uit voorraad en verstuurt bestellingen binnen 1 werkdag. Als de bezorgdienst geen vertraging heeft wordt de bestelling de volgende werkdag geleverd.

U ontvangt van PostNL een mail met daarin de track & trace informatie betreffende uw bestelling. Via de link in deze mail kunt u uw bestelling volgen. Indien wij de bestelling zelf bezorgen wordt u vooraf gebeld voor het communiceren van het tijdstip van bezorging.

Controleer eerst via de track & trace informatie de status van uw bestelling of vraag uw buren of daar het pakket mogelijk is afgegeven terwijl u niet thuis was. Als dit geen verdere duidelijkheid geeft neem dan contact op met de klantenservice.

Neem een beschadigd pakket NIET aan maar laat dit direct retour sturen aan de afzender. Heeft u het pakket toch aangenomen, maak dan direct foto’s van de verpakking en de toegestuurde producten en stuur deze aan de klantenservice voor overleg.

Is (een gedeelte van) uw bestelling overbodig of niet naar behoren, beschadigd, onjuist, incompleet of defect geleverd, dan kunt u binnen 14 dagen na ontvangst uw bestelling retourneren en het aankoopbedrag terug claimen. Na deze termijn treedt de normale (fabrieks-) garantietermijn in werking.

Voor een vlotte en correcte verwerking van uw retourzending vragen wij u rekening te houden met het volgende:

• Zorg ervoor dat het product/de producten compleet, in originele staat en zonder gebruikssporen worden geretourneerd, bij voorkeur in de originele verpakking. U mag de producten uiteraard uitpakken en controleren op functionaliteit, maar we ontvangen ze graag retour zoals u ze van ons heeft ontvangen.

Om de kans op beschadiging of diefstal te minimaliseren, verzoeken wij u om de originele verpakking in een extra omdoos te plaatsen bij het retourneren.

• Indien er sprake is van waardevermindering door gebruik, onzorgvuldig- of incompleet retourneren, kunnen hiervoor kosten in rekening worden gebracht. Mocht dit het geval zijn, dan neemt onze klantenservice vooraf contact met u op.

• De termijn voor herroeping bedraagt 14 dagen na de fysieke levering van het product (bij u of een door u aangewezen persoon).

• Als wij een fout hebben gemaakt door een onjuist product te leveren of wanneer het artikel defect blijkt te zijn, nemen wij de retourkosten voor onze rekening. In alle andere gevallen zijn de retourkosten voor uw eigen rekening.

  • Meld de retour aan via de volgende link https://rap-webshop.nl/retourformulier/
  • Binnen  een paar minuten ontvangt u van ons de bevestiging van uw aanmelding
  • Verpak het product/ de producten in hun originele verpakking
  • Verzend het pakket (*) samen met een kopie van de aanmelding en/ of een kopie van de factuur binnen 3 dagen  naar het volgende adres:
    RAP webshop
    Dr. Hub van Doorneweg 157-12
    5026 RC TILBURG
  • Aandachtspunten:
    1. Wij adviseren u het pakket (verzekerd) te versturen met track & trace service 
    2. Bewaar de track & trace code goed en controleer een paar dagen na verzending of het pakket goed bij ons is aangekomen
    3. Indien uw pakket onverhoopt doorgestuurd is naar een afhaalpunt dient u ons daarvan op de hoogte te brengen zodat wij het pakket tijdig kunnen ophalen
    4. Na de retourontvangst van uw bestelling wordt deze door ons nagezien
    5. Als alles in orde is storten wij binnen 5 werkdagen het bedrag aan terug. U vindt de betaling onder “Mollie” onze betaalprovider.

Vragen? Stuur een mail naar retour@rap-webshop.nl.

Als u per abuis het verkeerde product van ons heeft ontvangen kunt u dit via het retourformulier aan ons melden. U ontvangt dan van ons een retourlabel om het foutief gestuurde product aan ons terug te sturen. Wij sturen u dan z.s.m. het juiste product toe.

De garantietermijn op fietsaccu’s bedraagt standaard 24 maanden en op laders 12 maanden. RAP garandeert dat de accu na 24 maanden nog tenminste 65% van zijn originele capaciteit heeft. De garantie op de accu vervalt bij het niet of niet volgens de voorschriften laden/ onderhouden van de accu.

De factuur of de bestelbevestiging dienen als garantiebewijs.

De webshop is ingericht om klanten online te kunnen helpen. Het best zijn wij daarom per Whatsapp of mail te bereiken, maar bellen kan natuurlijk ook. Staat uw vraag hier niet beantwoord of wordt u om een andere reden graag persoonlijk te woord gestaan, neem dan contact met ons op. 

Onderhoud en beheer van uw accu

Een goed beheer van de accu is cruciaal voor de levensduur en de prestaties van de accu. Gebruik de accu daarom met regelmaat, rijdt deze bij voorkeur niet helemaal leeg (anders direct opladen), bewaar deze op een koele- en droge plek en laat voor maximaal 48 uur aangesloten op de lader. Voor meer informatie over het laden, gebruik en beheer van de accu klik hier.