FAQ

Bestellen

U kunt het gewenste product bestellen door binnen de webshop het product te selecteren en de bestelprocedure verder te doorlopen tot en met de betaling. Eventueel kunt u een account aanmaken, maar dat is niet noodzakelijk. Nadat de bestelling is geplaatst ontvangt u hiervan per mail een bevestiging. 

Bij de productbeschrijving wordt de beschikbaarheid aangegeven.

Voor het wijzigen of annuleren van uw bestelling neemt u zo spoedig mogelijk contact op met de klantenservice. Als het product nog niet is verstuurd, zullen wij de verzending stop zetten en het geld aan u terugstorten. Is de bestelling wel reeds verstuurd, dan treed de procedure onder retourneren in werking. U vindt deze verder in deze FAQ.

Neemt u in dit geval contact met ons op. Wij begeleiden u graag bij het bestellen via de webshop of zullen anders een andere manier van bestellen met u overleggen.

Betalen

Klanten uit Nederland kunnen betalen met Ideal, creditcard of via Klarna achteraf. Voor klanten uit België gelden de zelfde mogelijkheden alleen komt voor Ideal het Belgische Bankcontact in de plaats. Met dealers worden afzonderlijk betaalafspraken gemaakt.

Nee, deze service is alleen aan dealers voorbehouden. Als geregistreerd fietsenmaker/ rijwielhandel krijgt u bij ons wel handelskorting. Vraag naar de voorwaarden via de klantenservice.

U ontvangt per mail een bevestiging van u bestelling bij ons. In het geval u betaald heeft met Ideal of bankcontact wordt het bedrag ook vrijwel direct van uw bankrekening afgeschreven. Ook hiermee kunt u controleren of de bestelling is gelukt.  Als u met creditcard heeft betaald of u betaalt achteraf met Klarna dan ontvangt u per mail een bestelbevestiging waarop deze betaalwijze is vermeld. Heeft u geen bevestiging per mail ontvangen of de betaling per Ideal/ Bankcontact wordt niet afgeschreven, neem dan contact met ons op.

Als u van ons een code heeft ontvangen, bijvoorbeeld voor een actie, dan kunt u deze verzilveren door deze in te voeren in het vakje couponcode in de winkelmand. Als u vervolgens klikt op “waardebon toepassen” wordt de overeengekomen korting met de aankoopprijs verrekend.

Zodra wij de bestelling van u retour hebben ontvangen controleren wij de inhoud van u zending. Als alles in orde is wordt de opdracht tot terugbetaling aangemaakt. Het streven is om uiterlijk binnen 3 werkdagen na ontvangst van de retour ontvangen producten het geld aan u teruggestort te hebben. Heeft u het geld niet binnen 5 werkdagen na het retour zenden van de producten van ons ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice. Vergeet hierbij niet uw naam en origineel bestelnummer te vermelden alsmede de gegevens betreffende de verzendbevestiging. 

Verzending en levering

Wij leveren uw bestelling met PostNL of met onze eigen bezorgdienst. Levering geschiedt op het door u opgegeven adres. Wij bieden nog niet de mogelijkheid om uw bestelling bij een afhaalpunt op te halen.

Bestellingen vanaf € 100 en meer worden gratis verzonden. Onder de € 100,- betaalt u voor verzending binnen Nederland € 6,95 en voor zendingen naar België € 12,00,-.

RAP levert in principe alles uit voorraad en verstuurt bestellingen binnen 1 werkdag. Als de bezorgdienst geen vertraging heeft wordt de bestelling de volgende werkdag geleverd.

U ontvangt van PostNL een mail met daarin de track & trace informatie betreffende uw bestelling. Via de link in deze mail kunt u uw bestelling volgen. Indien wij de bestelling zelf bezorgen wordt u vooraf gebeld voor het communiceren van het tijdstip van bezorging.

Controleer eerst via de track & trace informatie de status van uw bestelling of vraag uw buren of daar het pakket mogelijk is afgegeven terwijl u niet thuis was. Als dit geen verdere duidelijkheid geeft neem dan contact op met de klantenservice.

Neem een beschadigd pakket NIET aan maar laat dit direct retour sturen aan de afzender. Heeft u het pakket toch aangenomen, maak dan direct foto’s van de verpakking en de toegestuurde producten en stuur deze aan de klantenservice voor overleg.

Garantie, retouren en service

U heeft een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen wat betekent dat u 14 dagen bedenktermijn heeft na ontvangst van uw bestelling om deze te controleren en te bepalen of u de goederen wenst te houden. Voor zakelijke bestellingen geldt een bedenktermijn van 2 dagen na ontvangst voor het controleren van de bestelling.

U kunt de bestelling (of een deel hiervan) aan ons terugsturen nadat u deze heeft aangemeld via het online retourformulier. Print een kopie van dit formulier en stop dit bij de retourzending. Lukt uitprinten niet, neem dan de informatie uit dit formulier over op een stuk papier en stop dit bij de retourzending. Zodra de aangemelde retourzending door ons is ontvangen zal de klantenservice deze controleren. Als de retourzending is goedgekeurd krijgt u binnen 3 werkdagen het geld retour gestort van ons.

Als u per abuis het verkeerde product van ons heeft ontvangen kunt u dit via het retourformulier aan ons melden. U ontvangt dan van ons een retourlabel om het foutief gestuurde product aan ons terug te sturen. Wij sturen u dan z.s.m. het juiste product toe.

De garantietermijn op fietsaccu’s bedraagt standaard 24 maanden en op laders 12 maanden. RAP garandeert dat de accu na 24 maanden nog tenminste 65% van zijn originele capaciteit heeft. De garantie op de accu vervalt bij het niet of niet volgens de voorschriften laden/ onderhouden van de accu.

De factuur of de bestelbevestiging dienen als garantiebewijs.

De webshop is ingericht om klanten online te kunnen helpen. Het best zijn wij daarom per e-mail te bereiken. Staat uw vraag hier niet beantwoord of wordt u om een andere reden graag persoonlijk te woord gestaan, laat dan een bericht achter via het contactformulier in deze link.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Neem contact met ons op!